در دنیای مجازی مطالب زیادی در مورد مهارتهای مورد نیاز بازار کار منتشر میشود که اشتراک بسیاری این مطالب را میتوان در مهارت گزارش نویسی عنوان کرد. به همین علت، تام برنامه بلندمدتی برای افزایش مهارت الزهراییها در زمینه گزارش نویسی و مهارت صحیح نوشتن دارد.
بدون شک، یکی از مهمترین پیش نیازهای بازار کار توانایی انتقال مطالب به صورت کتبی است. این توانایی لازمه ساختن رزومه حرفهای است که پیش نیاز جستجو برای کار است. برای مثال، قبل از پیدا کردن اولین شغل، همه فارغ التحصیلان باید بتوانند یک رزومه از سوابق تحصیلی خود را تهیه کنند. به صورت کلی، تهیه یک رزومه حرفهای مهارتی لازم و واجب برای استخدام است. اما مهمتر از آن، مهارت گزارشنویسی است که در طول کار لازم است. کسانیکه بتوانند مهارت هایشان را در یک گزارش (بخوانید رزومه) به بهترین شکل ممکن در معرض دید مدیران قرار دهند واطلاعات فشرده و پیچیده را به صورت گویا و فشرده منتقل کنند، تصمیم گیری سریع و موثر را برای مدیران سادهتر میکنند. این افراد به سرعت توجه مدیران را به خود جلب میکنند.
نوشتن به زبان ساده و قابل فهم در زمان محدود مهارتی است که فقط و فقط با تمرین بدست میآید، اما انتظار بر این است که حداقل غلط ننویسیم! برای آشنایی با اشتباهات رایج نگارشی نگاهی بیاندازید به کتاب «غلط ننویسیم» اثر ابوالحسن نجفی و یا چگونه بنویسیم تالیف علی اعوانی.